Mijn doel is bereikt…… - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu Mijn doel is bereikt…… - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu

Mijn doel is bereikt……

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

06 Oktober 2007 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Gisteren heb ik een erg interessant gesprek gehad met mijn supervisor over het reilen en zeilen van het bedrijf. Vooral over de mogelijkheden die je hebt binnen een bedrijf om je eigen ideeën te onderzoeken. Toen ik vervolgens naar huis fietste en er nog eens over nadacht kwam ik tot de conclusie dat ik (voorlopig) na mijn studie niet in een (soortgelijk) bedrijf wil werken. Niet dat mijn stage me niet bevalt… Integendeel, ik vind het juist erg interessant. Maar het feit dat je niet kan onderzoeken wat je zelf interessant, belangrijk en noodzakelijk voor het bedrijf vind zou me niet bevallen, als ik er full time zou werken. Het kan zo zijn dat je een erg goede oplossing vind voor een belangrijk probleem en dat je het dan van je manager niet verder mag onderzoeken omdat die het anders ziet.
Nu heb ik het gevoel dat ik na mijn studie er misschien beter voor kan kiezen om te gaan promoveren of er een andere master aan te plakken ofzo. Wat precies weet ik nog niet. In ieder geval zou ik nog niet naar werk bij een bedrijf gaan zoeken. Althans, dat is hoe ik er nu over denk.
Op een of andere manier was ik gisteren heel erg blij met dit inzicht. Ik heb mijn persoonlijke doel voor mijn stage bereikt! Ik heb er namelijk speciaal voor gekozen om bij een bedrijf stage te lopen om erachter te komen of onderzoek doen bij een bedrijf iets is wat ik in de toekomst wil doen. Nu ik het gevoel heb dat ik dat toch niet prefereer voelt het alsof het belangrijkste doel van mijn stage heb bereikt. Ik was gisteren dus ook erg vrolijk alsof ik al klaar was met mijn stage. En dat terwijl ik nog geen experiment heb gedaan wat zodanige resultaten opleverde dat het in mijn verslag verwerkt kan worden. Nu nog bedenken wat ik wel wil :S ….
’s Avonds was ik wel een beetje teleurgesteld dat die goede bui weer erg snel kan verdwijnen. Misschien komt het weer terug als ik wat meer dingen op een rijtje zet.
Gisterenavond ben ik Dimitris en nog een andere Griek naar een party op een college geweest. Colleges zijn in Oxford het onderdeel van de universiteit waar de studenten wonen en leven. De University of Oxford heeft zo’n 40 verschillende colleges. Sommige colleges zijn al eeuwen oud zoals Christ Church waar ik al eerder over schreef. De colleges hebben wel iets weg van de studentenverenigingen in Nederland, met het verschil dat je je bij een van de colleges in moet schrijven als je bij de universiteit wil studeren. Het college waar we gisteren waren, St Cross College, was volgens de studenten daar zelf een van de minst hoog aangeschreven colleges. Een studente uit Alaska vertelde mij dat St Cross min of meer het college is voor mensen die niet geaccepteerd worden bij andere colleges. Die eindigden dan bij St Cross. Volgens haar maakte dat het juist interessant, omdat er allerlei verschillende mensen zitten. Het feestje was trouwens wel gezellig. Was wel weer leuk om met allerlei verschillende studenten met de meest uitlopende studies en uit verschillende windstreken te praten. Populair gespreksonderwerp als ze horen dat je uit Nederland komt is altijd de coffeeshops en red light district in Amsterdam en dergelijke. Ook wel grappig is altijd dat iedereen vraagt uit welk gedeelte / stad van Nederland je komt, terwijl ze alleen Amsterdam kennen. Ik ben nog maar één iemand tegengekomen die ooit van Eindhoven heeft gehoord.
Dadelijk ga ik nog na 117 om te kijken of het daar vandaag gezellig is en of er mensen zin hebben om mee te gaan naar een pub ofzo.

Groeten Adrie

  • 07 Oktober 2007 - 08:27

    Frank:

    Kijk kijk, das echt mooi dat je dat inzicht hebt gekregen! Ik denk juist het tegenovergestelde :)
    Ik wil ook met meer mensen samenwerken ipv zelf alleen je werk doen!
    veel plezier nog!

  • 07 Oktober 2007 - 10:36

    Sander:

    Leuk dat je beter weet wat je wilt gaan doen! Ik ben zelf nog maar een paar dagen bezig, maar de sfeer en de manier van (samen)werken bevalt me erg goed in de groep waar ik zit. Er wordt erg veel van elkaar geleerd. Frank, je kan natuurlijk ook samenwerken en toch veel eigen inbreng hebben :)

  • 08 Oktober 2007 - 06:45

    Nick:

    haha,

    Nu alleen het verslag nog, dan heb je al je doelen bereikt :)! Ik voel me ook meer als frank!

  • 08 Oktober 2007 - 08:36

    Adrie:

    Het gaat eigenlijk niet over wel of niet samenwerken. Wat dat betreft werk ik liever met een aantal mensen samen, al kan dat ook grote nadelen hebben, zoals ik bij IFP wel heb gemerkt. Maar het gaat meer over op wat voor manier er onderzoek gedaan wordt bij een bedrijf. Uiteindelijk draait het alleen om het product en de omzet. En als je manager er anders over denk hoe je het doel moet bereiken kun je vergeten om je eigen ideeen uit te werken.


  • 08 Oktober 2007 - 18:05

    Walter:

    Hee Adrie,

    Fijn dat je weet dat het bedrijfsleven het niet is! Promoveren is inderdaad interessanter wanneer je diep op een eigen onderwerp in wil gaan.

    Groeten,

    Walter

  • 09 Oktober 2007 - 09:08

    Rob:

    Ja,

    klinkt echt goed inderdaad. Was wellicht prettiger en motiverender geweest als je nog even had gewacht met dat inzicht maar dis ook mooi!

    Ciao,
    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Oxford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

Laatste bericht

11 December 2007

Stratford-upon-Avon

04 December 2007

Bagger weer & stage

26 November 2007

Niels op bezoek

21 November 2007

Mam en Sandra op bezoek
Adrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 32691

Voorgaande reizen:

19 Maart 2009 - 26 April 2009

China

01 September 2007 - 01 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: