Mam en Sandra op bezoek - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu Mam en Sandra op bezoek - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu

Mam en Sandra op bezoek

Door: Sandra en Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

21 November 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vanaf afgelopen vrijdag tot zondag waren mijn moeder en zus op bezoek in de UK. Op vrijdag had ik dus weer een dagje vrijgenomen.
Dit keer heb ik mijn zus een stukje laten schrijven ;) :

"Afgelopen weekend was het eindelijk zover, mam en ik gingen op bezoek bij mijn 'kleine' broertje! De reis begon al vroeg, om 05.50 gingen we op zoek naar de bus. Na een bus-trein-bus reisje kwamen we aan op Eindhoven Airport. Na een tijdje wachten konden we het vliegtuig in voor onze vliegreis van 1 minuut (09.25 tot 09.26). Aangekomen op Londen Stansted zochten we daar weer een trein, op Liverpool Street Station zou Adrie op ons wachten. We hadden hem al snel gevonden, over Adrie kijk je niet zo snel heen ;)

Na een flinke knuffel gingen we meteen van start met onze speed-site-seeing-tour door Londen met onze Limburgs gids Adrie. Gelukkig was het super mooi weer. Na de Tower Bridge volgde in rap tempo, Shakespears globe, Tate Modern Art Museum, the Millenium Bridge en de kathedraal van Paultje (St. Pauls Kathedral). Het museum was wel erg bizar. Een van de publiekstrekkers was een enorm kunstwerk wat gemaakt was IN de vloer van het museum. Een enorme scheur in de bestaande vloer. Heel erg bizar, de scheur is op sommige plekken heel diep en breed, maar de twee helften passen precies op elkaar. Maar de vloer klopt ook nog, dus er kan eigenlijk ook niet echt iets 'uit' zijn. Heel bijzonder.

Na een kopje koffie en warme choco zijn we met de metro op weg gegaan naar Buckham Palace. Bijzonder om te zien. Maar voornamelijk vond ik de parken eromheen Green Park en St James park erg mooi. En de parken zijn geschikt verklaard voor een bladergevecht. Helaas was er geen paardenwacht meer bij de Horse Guard Parade. Daarna gingen we op weg naar Trafalgar Square waar we een bezoek brachten aan The National Gallery. Een museum met enorm mooie kunst, van o.a. Monet, Manet, Turner, Rembrandt, van Gogh, Renoir etc etc...kortom gaaf! Dit was voornamelijk voor mij erg leuk, mams heeft hier wat uitgerust. Na het museumbezoek zijn we opzoek gegaan naar een restaurant om wat te eten. Natuurlijk hebben we dit gedaan in China Town. Jeetje, ik heb nog nooit zoveel chineese restaurants op een hoop gezien. Maar het was wel lekker! We zijn daarna via Picadilly (oftewel picalilly) Circus naar de Big Ben, het Westminster Parliament en de Westminster Abby gegaan. Hierna waren toch wel echt helemaal op en hebben een bus gezocht die richting Oxford ging. Na een lange busreis kwamen we toen in Oxford, waar we eigenlijk nog een kwartiertje moesten lopen naar de kamer van Adrie. Dit ging niet meer lukken, maar gelukkig rijden er in Oxford in tegenstelling tot Nederweert 's nachts ook bussen, ideaal!!!

Toen kwamen we eindelijk op het kamertje van Adrie, hij heeft best een leuk kamertje in een erg mooi huis. Jammer voor onze moeie voeten dat hij op de tweede etage zit, maar ook dat was nog net te doen. We hebben snel onze bedjes klaar gemaakt om heerlijk te gaan slapen na deze lange dag.

Zaterdagochtend hoefden we niet zo vroeg op omdat we die dag Oxford zouden bezichtigen. Na een lekker ontbijtje gingen we op weg. Oxford is een erg mooie stad met enorm veel colleges; we hebben in een bezoek gebracht aan Christ Church, hier is de eetzaal die in Harry Potter gebruikt is. Erg leuk om te zien. Maar vooral ook de kathedraal die bij dit college hoort is enorm mooi. Daarna brachten we een bezoekje aan New College, ook een erg indrukwekkend gebouw. Na dit bezoekje was het tijd om even op te warmen met koffie en choco. Daarna hebben we nog even de toerist uitgehangen in de winkeltjes in Oxford. Nadat we boodschappen hadden gedaan hebben we de bus naar Adries kamer gepakt. Waar Adrie en ik een heerlijke pasta hebben gemaakt. 's Avonds hebben we de 32563463453245 foto's gekeken die Adrie in de afgelopen maanden gemaakt heeft bekeken.

Na lekker uitgeslapen te hebben, hebben we de tassen weer ingepakt en zijn op weg gegaan naar Londen voor ons laatste dagje. Helaas regende het behoorlijk. We wilden een bezoekje brengen aan Greenwich, maar doordat op dat gedeelte van het traject de metro niet reed ging dat niet lukken. Uiteindelijk hebben we een bezoek gebracht aan twee overdekte markten (Covent Garden Market), waarna we lekker lang in een kroeg hebben gezeten om op te warmen, omdat het enorm koud was. Toen we weer warm waren hebben we ons weer in de regen gestort om een eettentje op te zoeken. Heerlijk gegeten, hoewel Engelsen nog beroerder zijn in het opnemen van bestellingen dan hier in Nederland. Het resulteerde wel in een extra gratis pizza, altijd welkom ;). Eindelijk werd het een beetje droog en hebben we nog wat geshopt in de buurt van Picalilly ;) Circus. Een Starbucks koffie kan natuurlijk ook niet ontbreken. En aangezien we het heeeel erg koud hadden hebben we daar genoten van een heerlijke koffie en choco. Toen werd het tijd om een bus te zoeken richting Stansted, aangezien Adrie weer vroeg op moest voor stage en hij ook nog een reisje van bijna 2 uur voor de boeg had, zijn mams en ik om half 12 al richting Stansted gegaan. Eenmaal daar aangekomen was het daar erg druk met slapende mensen. Sommige mensen hadden heel aso 4 stoelen in beslag om te slapen, maar uiteindelijk hebben we ook een plekkie kunnen veroveren waar we nog wat gerust of half geslapen hebben. De terugreis ging net zo voorspoedig als de heenreis, inclusief gebruikelijke vertraging van de N(ooit)S(nel).

Kortom het was een super gaaf weekend!!!

groetjes Sandra en Mams"

Ik heb me dit weekend ook weer uitermate goed vermaakt. Het was erg leuk om mijn moeder en mijn zus weer eens te zien en ze hier in Oxford en in Londen rond te leiden.
Komende vrijdag heb ik weer een dagje vrij. Dit keer komt Niels op bezoek. Ik heb dus weer een vet weekend voor de boeg....

Cheers,

Adrie

  • 21 November 2007 - 12:58

    Nick:

    Hmm, ik keek er naar uit om je foto's te bekijken, maar dit worden er wel heel veel ben ik bang ;)

    p.s. Wie is er verder zo lang in de familie??? m.a.w. van wie heb je die lengte...

  • 21 November 2007 - 21:56

    Frank:

    ziet er goed uit.. leuke foto's en leuk dat de fam eens langs is gekomen. Lijkt me ook erg tof om die de buurt eens rond te leiden!
    groetjes!!

  • 22 November 2007 - 09:33

    Cown:

    heej Adrie

    Ik moet zeggen dat de tower of london er op deze foto wel impressive uitziet, dit itt daar waar wij stonden. Al klaar voor weer een weekend sightseeing door londen en oxford?


  • 22 November 2007 - 10:08

    Adrie:

    Ja, we stonden vorige keer aan de verkeerde kant. En aan de overkant van de Thames zie je helemaal waarom ze het de Tower hebben genoemd ;) .

    Ik ben er alweer klaar voor. Na mijn werk pak ik weer de bus naar Londen :)

  • 22 November 2007 - 13:46

    Suzje:

    heej broertje!
    heel veel plezier dit weekend in londen! hopelijk met beter weer dan zondag!

    xx san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

Laatste bericht

11 December 2007

Stratford-upon-Avon

04 December 2007

Bagger weer & stage

26 November 2007

Niels op bezoek

21 November 2007

Mam en Sandra op bezoek
Adrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 32689

Voorgaande reizen:

19 Maart 2009 - 26 April 2009

China

01 September 2007 - 01 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: