Bagger weer & stage - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu Bagger weer & stage - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu

Bagger weer & stage

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

04 December 2007 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Hallo,

Het is weer eens tijd om wat van me laten te horen. Afgelopen weekend heb ik een enigzins saai weekend gehad. Het plan om naar Cambridge te gaan hebben we weer geschrapt vanwege het baggere weer. Op zaterdag en zondag heeft het veel geregend.

Vrijdagavond ben ik naar het afscheidsetentje van een chineese huisgenoot, Henri, geweest. Hoewel het eten nog net binnen te houden was, was het een erg gezellige avond.

Zaterdag begon de dag nog wel zonnig. Nadat ik na de kapper ben geweest ben ik door het Southpark van Oxford gelopen. In dit park lag een behoorlijke helling en bovenop heb ik genoten van een prachtig uitzicht over de binnenstad van Oxford (zie de foto). Toen ik vervolgens na huis fietste begon de ellende. Ik kreeg een lekke band op het moment dat het plotseling hard begon te regenen. Vervolgens moest ik dus door de kou en de stortregen naar huis lopen.
De rest van de dag heb ik besteed met nadenken over wat ik nou precies wil met betrekking tot afstuderen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik heb me voorgenomen om de week voor kerst met een aantal professoren te gaan praten, zodat ik dan een beslissing kan nemen. Het was in ieder geval erg zinvol om er eens goed over na te denken.

Zaterdagavond stond in het teken van de NOOC Christmas Party. Een beetje vroeg om op 1 december al Kerst te vieren, maar dat was omdat het semester in Oxford nu afgelopen is en dus veel mensen enkele weken terug gaan naar de thuisbasis. Ook dit was een erg gezellige avond. Samen met de mensen van het andere huis waren we ongeveer met 40 personen, van zo'n 20 verschillende nationaliteiten. Vooral het einde van de avond was erg grappig. We gingen enkele typische Engelse gezelschapsspellen doen, wat hilarische taferelen opleverde.(Van een soort stoelendans tot aan een raar spel waar je chopsticks behendigheid van belang was),

Zondag heb ik niet veel bijzonders gedaan. Een beetje aan mijn verslag werken en ik heb een poging gedaan om mijn band te plakken.

Ik wil nog ff terugkomen op die ene post waarin ik stelde dat ik voorlopig nog niet bij een bedrijf wil werken. Momenteel denk ik er iets anders over. De functie die ik nu bij het bedrijf vervul bevalt me erg goed. Het komt er ondertussen grotendeels op neer dat ik zelf uitstippel wat interessant is om te onderzoeken. Na mijn eerste presentatie werd ik uitgenodigd voor een meeting met het halve management team, waarin we gebrainstormd hebben over wat we moesten doen om de huidige sensor te optimaliseren. Toen ik aangaf dat ze een beter fysisch begrip van een bepaalde processtap nodig hebben alvorens dat ze kunnen nadenken over verbeteringen, had ik min of meer de rest van mijn project zelf gedefinieerd. Ik was immers de aangewezen persoon om dat werk uit te voeren.
Op zich wil ik dus als ik er nu over nadenk eventueel best werken in een bedrijf, maar ik denk wel dat ik enige vrijheid nodig heb om het werk leuk te vinden. Er lopen in de Research Group ook een aantal universitair geschoolde werknemers rond die niets anders doen dat sensors testen. De senior scientist die boven hun staat vertelt hun wat ze moeten doen en voert de data-analyse uit en trekt de conclusies. Het gevolg is dat deze mensen totaal niet gemotiveerd zijn. Ze weten soms ook niet echt waar ze mee bezig zijn en in sommige gevallen interesseert ze dat ook niet meer.
Zo'n functie zou ik dus echt nooit willen vervullen. Ik wil betrokken zijn bij het hele proces, zodanig dat ik zelf meedenk wat interessant en belangrijk is om te doen.
Overigens lijkt me promoveren na mijn studie nog steeds een goede optie.

Vandaag heb ik een presentatie gedaan voor twee oprichters van het bedrijf, het management team en alle senior scientists en project leiders. Na mijn presentatie heb ik een aantal keren gehoord dat ik goed werk heb verricht. Wat betreft stageafronding komt het dus waarschijnlijk wel goed.

Nog minder dan twee weekjes.
Tot gauw dus.

Adrie

  • 05 December 2007 - 23:43

    Frank:

    Qua stage lijkt me het wel gaaf wat je hebt gedaan.. Presentaties geven aan belangrijke personen daar, het idee dat je echt een toegevoegde waarde bent.. Ik ben benieuwd naar je verhalen als je weer in NL bent! nog veel plezier daar!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Oxford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

Laatste bericht

11 December 2007

Stratford-upon-Avon

04 December 2007

Bagger weer & stage

26 November 2007

Niels op bezoek

21 November 2007

Mam en Sandra op bezoek
Adrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 32689

Voorgaande reizen:

19 Maart 2009 - 26 April 2009

China

01 September 2007 - 01 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: