Londen 2 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu Londen 2 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu

Londen 2

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

01 Oktober 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo,

Na het rustige weekendje van vorige week was het weer eens tijd om er op uit te trekken. Oftewel, gisteren ben ik voor de tweede keer naar Londen gegaan. Dit keer samen met een (ex)huisgenoot, Dimitris een Griekse fysicus afkomstig uit Athene. (Hij is nu verhuisd naar 117 Banbury Road, wat van dezelfde instantie is als 107 Banbury Road waar ik woon) Verder had Dimitris met een groep Spanjaarden van 117 Banbury Road afgesproken.
Na aankomst in Londen zijn Dimitris en ik eerst door een van de grote parken, Hyde Park, gelopen. Hierna kwamen bij de drukste winkelstraat van Londen, Oxford Street. In de straat krioelde het van de slenterende winkelende mensen. Een verschrikkelijke chaos, maar wel leuk om zo'n enorme winkelstraat met gigantische warenhuizen te zien. Ik heb daar mensen van tientallen verschillende nationaliteiten gezien.
Toen we vervolgens over Trafalgar Square liepen hebben we een sms-je gestuurd naar de Spanjaarden met de vraag waar ze zaten. Heel toevallig kregen we het antwoord: 'Trafelar square, in front of the national gallery'. We hadden ze dus zo gevonden.
De volgende bestemming was Covent Garden Market, een overdekte markt waar tussen de kraampjes allerlei artiesten en muzikanten hun kunsten vertonen. Van een tuin was geen sprake meer.
Hierna opperden een van de Spanjaarden het belachelijke plan om naar de Tower of London en de Tower Bridge te lopen. Een snelle blik op de kaart leerde dat de afstand ongeveer 5 maal zover was dan van Trafalgar Square tot aan Covent Garden Market, wat een toch zo'n half uurtje lopen was. Maar 3 van de Spanjaarden zijn alleen dit weekend in de UK en dus wilden ze graag heel Londen zien in één dag, wat gewoon niet te doen is. Hoewel Dimitris, die nogal lui van aard is, erg zijn best deed om ze te overtuigen dat het toch echt te ver is bleven ze bij hun standpunt. Maar goed....richting de Tower Bridge dus.
Onderweg hebben we St Paul's Cathedral bezocht, waar een kerkdienst bezig was. Ik heb me enigszins verbaasd over de preek in de dienst. Het ging voornamelijk over de duivel, draken en satan en het gevaar van biologische wapens en dergelijke. Ik vermoed dat de kerk een Anglicaanse kerk is, wat blijkbaar toch heel anders is als het Rooms katholisme. De kerk was overigens wel prachtig om te zien.
Toen we weer buiten kwamen regende het een beetje. Ideaal moment om een pub te bezoeken. Helaas spraken de drie Spaanse gasten nauwelijks Engels en dus communiceerden ze onderling vooral in het Spaans. Voor Dimitris en mij was dit nogal onbegrijpelijk. Het enige wat wij begrepen was dat ze het over Formule 1 hadden toen we de woorden Alonso en pole oppikten. Gelukkig konden we wel praten met de rest en vertaalden de Spaanse dames van 117 soms gedeelten van het gesprek. Verder hadden ze het vooral over politiek en corruptie, wat wel opvallend was.
Uiteindelijk was iedereen het wel met elkaar eens dat verder lopen naar de Tower Bridge toch teveel van het goede was. We besloten om de metro terug te pakken naar Soho om daar gezellig samen wat te gaan eten. Hier hebben we vervolgens bijna een uur naar een restaurant gezocht, omdat ze het niet eens konden worden wat we gingen eten. Hierbij zijn we door China Town gelopen, wat ik vorige keer gemist heb tijdens mijn bezoek aan Soho. Uiteindelijk zijn we gestrand in een Italiaans restaurant, wat wel gezellig was.
Omdat de Spanjaarden ook op zondag nog Londen gingen bezoeken zijn ze weer vroeg terug gegaan. Dimitris en ik hebben samen nog een pub bezocht om vervolgens de bus op te zoeken voor de reis terug naar Oxford.
Vandaag heb ik niet veel bijzonders gedaan, naast het dagelijkse gezanik met huisgenoten wat altijd wel gezellig is.
Ik ben van plan om de komende weekenden eens wat andere plaatsen te gaan bezoeken, zoals Cambridge, Stratford-upon-Avon en Liverpool ofzo. Maar dat lezen jullie wel in de volgende episodes.

Cheers,

Adrie

  • 01 Oktober 2007 - 06:53

    Nick:

    3 spaanse vrouwen, en niet een voor Adrie?

  • 01 Oktober 2007 - 09:57

    Cown:

    of twee??

  • 02 Oktober 2007 - 10:24

    Walter:

    of drie??

  • 02 Oktober 2007 - 18:01

    Hein:

    of drie tegelijk?

  • 02 Oktober 2007 - 23:02

    Adrie:

    Het zijn er nu nog twee; de gasten zijn weer terug in Spanje. Ik heb ze nog niet goed leren kennen, omdat ze 's avonds weer vroeg terug gingen en niet meer mee naar de pub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

Laatste bericht

11 December 2007

Stratford-upon-Avon

04 December 2007

Bagger weer & stage

26 November 2007

Niels op bezoek

21 November 2007

Mam en Sandra op bezoek
Adrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 32691

Voorgaande reizen:

19 Maart 2009 - 26 April 2009

China

01 September 2007 - 01 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: