Rustig weekendje - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu Rustig weekendje - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu

Rustig weekendje

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

24 September 2007 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Heehee,

Dit keer heb ik een rustig weekendje gehad.
Gisteren heb ik het oudste museum van het Verenigd Koninkrijk bezocht, het Ashmolean museum, hier in Oxford. Helaas is het halve museum (oa. het Egyptische gedeelte en de zaal met Nederlandse stillevens) gesloten vanwege een verbouwing. Maar het was evengoed wel interessant. De collectie varieert van Romeinse beelden tot tekeningen van Michaelangelo en Stradivarius gitaren.
Vandaag heb ik de omgeving van Oxford verkend met de fiets. Allereerst ben ik door Port Meadow gefietst, een park/ natuurgebied aan de oostoever van de Thames. Het is een mooi gebied net buiten de stad, waar koeien en schapen vrij rondlopen. Midden op het pad lag een kudde koeien te herkauwen. Hmmmm….. lastige hindernis. Ik had de keuze tussen slalommen tussen de koeien of afstappen en ze rustig passeren. Toch maar het laatste gekozen.
Mijn stijl van zomaar ergens naar toe fietsen en dan kijken hoe je weer terug komt, pakte vandaag niet zo goed uit. Zo heb ik mijn fiets een keer over een hek moeten tillen en heb ik voor niks een paar mijl een heuvel opgefietst, omdat de weg eindigde bij een snelweg.
Op een gegeven moment kwam ik bij het idyllische dorpje Wytham uit. Tot mijn verbazing stond er een wegwijzer met de tekst ‘University’. Ik dacht: Dit gat met drie straten kan toch geen universiteit hebben? Na de bordjes gevolgd te hebben, kwam ik in the-middle-of-nowhere uit bij een aantal gebouwen van de University of Oxford. Het was de ‘University farm’ van het zoology department. Wel grappig om zoiets op een afgelegen plek tegen te komen.
Terug in Oxford heb ik nog een stuk langs de Oxford Canal gefietst en vervolgens in een park wat in een boek gelezen. Ik was gelukkig net op tijd thuis, want het begon na een kwartier vrij hard te regenen.
Afgelopen vrijdag heb ik op mijn stage een planning gemaakt voor de overige weken. Met mijn begeleider kwamen we tot de conclusie dat de drie maanden toch wat krap zijn om het complete project af te ronden. Ik heb dus maar besloten om twee weken langer te blijven. Dus waarschijnlijk kom ik half december weer terug.

Groeten Adrie

  • 24 September 2007 - 16:42

    Nick:

    Kleine dorpjes kunnen groot zijn in dingen hoor...

    Ik ken toevallig een plaatje net boven breda... :)

    Tschüß!

  • 26 September 2007 - 08:51

    Frank:

    haha.. wat dacht je van Vierakker ;) Ook zo'n gat waar een paar mensen wonen...

    En als Nederlander lekker blijven fietsen ;) Ga zo door!

  • 27 September 2007 - 08:38

    Maarten S.:

    Hey Adrie!

    Lang niet meer gezien of gesproken, dus heb maar eens even op internet gezocht of je nog in Eind was of aan de andere kant van het kanaal (en dan bedoel ik niet kanaal wessem-nederweert).

    Zie ik dat je al bijna een maand weg bent en allerlei toffe en mooie dingen hebt meegemaakt!

    Ik wil je bij deze nog even veel plezier wensen daar en ik zal je avonturen gaan volgen...

    Cheers

    Maarten

  • 27 September 2007 - 16:41

    Adrie:

    Hee Maarten,

    Bedankt voor de reactie. Ik had de link naar mijn site naar wat meer mensen willen sturen, maar dat is er niet meer van gekomen. Maar goed, je hebt het gevonden :)

    Adrie

  • 27 September 2007 - 18:34

    Hein:

    Ey adrie!

    Ziet er wel relaxed uit dat kleine dorpje. Kun je ook weer eenden lokken met je befaamde paringsdans-mandarijneend-lokroep!

    Hmm we gaan iig proberen om een keer af te reizen naar oxford, komt helemaal goed!

    @maarten: hmm moeten we voortaan zelf eind onveilig maken en verkeersborden slopen enzo ;-)

    Groeten aan iedereen die jullie kennen!
    Hein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Oxford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

Laatste bericht

11 December 2007

Stratford-upon-Avon

04 December 2007

Bagger weer & stage

26 November 2007

Niels op bezoek

21 November 2007

Mam en Sandra op bezoek
Adrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 32695

Voorgaande reizen:

19 Maart 2009 - 26 April 2009

China

01 September 2007 - 01 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: