Salisbury & Stonehenge - Reisverslag uit Salisbury, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu Salisbury & Stonehenge - Reisverslag uit Salisbury, Verenigd Koninkrijk van Adrie Mackus - WaarBenJij.nu

Salisbury & Stonehenge

Door: Adrie

Blijf op de hoogte en volg Adrie

01 November 2007 | Verenigd Koninkrijk, Salisbury

De afgelopen dagen heb ik het nogal druk gehad. Vandaag moest ik een presentatie geven voor de research group en omdat de perfectionist in mij vond dat mijn model waar ik de afgelopen weken aan gewerkt heb af moest zijn voor deze presentatie, was het er nog niet van gekomen om een nieuw bericht te posten. De presentatie ging trouwens wel goed. Na afloop kreeg ik veel positieve reacties en ik denk dat ik een aantal mensen wel aan het denken gezet heb over mogelijke verbeteringen van de sensor.
Alhoewel het oorspronkelijke plan was om op zondag naar Cambridge te gaan, ben ik in Salisbury en naar Stonehenge geweest. Samen met Dimitris en Madayo (een Duitse Spanjaard) zijn we 's ochtends naar Salisbury vertrokken. Het weer was helaas behoorlijk bagger, wat wel erg jammer was. Na rustig koffie gedronken te hebben in Salisbury zijn we op zoek gegaan naar een bus of iets dergerlijks naar Stonehenge. Dit bleek nog niet zo makkelijk. Het toeristenbureau van Salisbury is dicht op zondagen en de eerstvolgende en tevens ook laatste bus vertrok al om kwart voor 3, terwijl de laatste bus vanaf Stonehenge terug alweer om half 4 vertrok, wat neerkwam op een bezichtiging van maar 10 minuten. De enige overige optie was een taxi nemen, wat we dan maar gedaan hebben. Na enig afdingen zijn we toch nog voor 10 pond per persoon op de plaats van bestemming gekomen, wat wel meeviel aangezien het niet al te dichtbij was en de taxichauffeur meer dan anderhalf uur met ons in de weer was.
Stonehenge was erg indrukwekkend om te zien. Het is nog steeds een mysterie wat de functie van het bouwwerk was en hoe het precies gebouwd is. De audiotour die je er kunt beluisteren was dan ook erg interessant. Hierin kwamen ook de gekste theoriën en legendes in voor.
Weer terug in Salisbury hebben we de stad bezichtigd met als hoogtepunt een bezoek aan de gigantische kathedraal. Hierna hebben we nog enige pinten gedronken en zijn we nog gaan eten in een Mexicaans restaurant. Al met al was het weer een geslaagd weekend. Alleen een beetje jammer van het weer, wat me een verkoudheid heeft opgeleverd. Misschien wordt het daarom het komende weekend eens tijd om te gaan relaxen. Hierna heb ik alle overige weekenden inmiddels volgepland.

Groeten Adrie

  • 01 November 2007 - 23:10

    Frank:

    Ziet er goed uit Adrie! Dat stonehedge will ik ook altijd nog wel een keer bezoeken, wellicht als het zomer is.. :)
    Zo te zien bevalt de stage je dus wel, mooi!
    groetjes!

  • 02 November 2007 - 14:51

    Walter:

    Hee Adrie,

    Erg tof dat je zoveel bezienswaardigheden bezoekt! Je hebt de kans en lijkt die optimaal te benutten :) Ook tof dat je de mensen van je afdeling hebt weten te prikkelen met je gedachten over de sensor.

    Beterschap!

    Walter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Salisbury

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

Laatste bericht

11 December 2007

Stratford-upon-Avon

04 December 2007

Bagger weer & stage

26 November 2007

Niels op bezoek

21 November 2007

Mam en Sandra op bezoek
Adrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 32698

Voorgaande reizen:

19 Maart 2009 - 26 April 2009

China

01 September 2007 - 01 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: